Niet tevreden over onze dienstverlening? Laat het weten

De gemeente ontvangt soms signalen dat inwoners niet tevreden zijn over de dienstverlening. Bijvoorbeeld over de manier waarop inwoners door een medewerker van de gemeente zijn behandeld. Of u krijgt geen reactie van ons. Als u een klacht heeft dan kunt dit bij ons melden en kunnen wij ermee aan de slag.

Een klacht helpt ons om de dienstverlening verder te verbeteren. Als u het niet eens bent met bijvoorbeeld de inhoud van een besluit dan zijn er mogelijkheden voor bezwaar en beroep.

Hoe dient u een klacht in?

U kunt zowel schriftelijk als telefonisch een klacht indienen. Uw schriftelijke klacht kunt u sturen naar: BEL Combinatie, t.a.v. de klachtencoördinator, Zuidersingel 5, 3755 AZ Eemnes. U kunt ook telefonisch contact opnemen met de klachtencoördinator bij Juridische Zaken, via 14 035.

Bent u niet tevreden met de manier waarop de gemeente uw klacht behandelt? Vraag dan hulp aan de Nationale ombudsman.

Klacht over zorg?

Heeft u een klacht op het gebied van zorg en ondersteuning, inkomen, werk en welzijn? Dan kunt u terecht bij Maatschappelijke Zaken HBEL. De gemeente werkt samen met de gemeenten Huizen, Eemnes en Laren. Heeft u gesproken met een medewerker van de HBEL en heeft u een klacht over de wijze waarop u door deze medewerker bent behandeld? Of voelt u zich niet serieus genomen of krijgt u geen reactie? Het zijn voorbeelden waarvoor u contact kunt opnemen met de klachtencoördinator van Maatschappelijke Zaken HBEL. Telefonisch via 035 - 528 17 27 of per mail via gemeente@huizen.nl t.a.v. de klachtencoördinator.

Melding openbare ruimte?

Ziet u losliggende stoeptegels, een volle vuilnisbak of kapotte straatverlichting? Geef het door. U kunt een melding doen als er bijvoorbeeld op straat iets kapot is of bij overlast of vervuiling buiten. Een melding kan eenvoudig via de gemeentelijke website.

Meer informatie?

Lees meer over het indienen van een klacht.