Maatregelen vanwege coronavirus

  • Op dit moment is het alleen mogelijk om online een afspraak in te plannen voor geboorten en overlijden. Voor overige diensten, die niet kunnen worden uitgesteld, kunt u contact opnemen met 14 035. Wij maken dan samen met u een afspraak.
  • Voor zelfstandigen en ondernemers is op deze pagina meer informatie te vinden. Staat uw vraag er niet bij, mail dan naar zelfstandigenloket@hilversum.nl. Dan wordt u het snelste geholpen.
  • Lees verder over onze aangepaste dienstverlening

Lees actuele informatie en maatregelen over het coronavirus.

Straatverlichting

U wilt een storing aan de openbare verlichting melden.

Algemeen

Openbare verlichting is de verlichting van de openbare weg en van andere openbare ruimtes zoals parken en pleinen. De gemeente plaatst openbare verlichting vanwege de verkeersveiligheid en voor de sociale veiligheid. Vanuit verkeersveiligheidsoverwegingen brengt de gemeente in ieder geval verlichting aan bij obstakels in de weg zoals slotpalen. Voor de sociale veiligheid plaatst de gemeente verlichting met name rond vervoersvoorzieningen, tunnels voor langzaam verkeer en parken.

Storing melden

Is de openbare verlichting in uw omgeving kapot? Geef dat dan door aan het Meldpunt Openbare Ruimte. Het meldpunt is daarvoor op maandag t/m donderdag van 08.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 08.30 tot 13.00 uur bereikbaar via: 14 035. Bij storing van enkel 1 lichtmast, zal deze in principe binnen 5 werkdagen na melding worden verholpen.

Storing meerdere lichtmasten

Indien meerdere lichtmasten op rij niet branden, is er waarschijnlijk sprake van een storing in het kabelnet. In dat geval ligt de verantwoordelijkheid bij de netbeheerder Liander. Het enige wat de gemeente dan kan doen, is druk uitoefenen op de netbeheerder, om de kabelstoring zo spoedig mogelijk te verhelpen.